Clubul Temerarii – comunitatea adolescenților și tinerilor români supraviețuitori de cancer
„Asociaţia Little People este lider în lupta împotriva cancerului în România, prin eforturile sale de a împuternici adolescenţii supravieţuitori, prinşi între lumea cancerului la copii şi cea a adulţilor”, a declarat Doug Ulman, preşedinte şi CEO al unui forum internațional de specialitate. “Campania POŢI ŞI TU! a asociaţiei contribuie la îmbunătăţirea ratei de supravieţuire a acestui demografic”, a adăugat acesta.
În 2006, Asociația Little People a înființat Clubul Temerarii – comunitatea adolescenților români, care au învins cancerul – ce numără astăzi peste 300 de membri din peste 85 de localități. Scopul Clubului Temerarii este acela de a asigura o susţinere specializată si personalizată la necesităţile fiecarui tânăr din Romania în ceea ce priveşte mecanismele de coping, reintegrarea reuşită în societate şi sprijin în revenirea pe băncile şcolii. Majoritatea acestor tineri manifestă la intervale diferite de timp, efecte întârziate ale tratamentului de cancer la copil. Programul nostru de intervenţie facilitează dobândirea de competenţe pentru a compensa pierderile suferite şi totodată a-i educa pe cei ce au supravieţuit acestei maladii să aibă aşteptări realiste şi să valorifice abilităţile de care dispun.
Mesajul Clubului TEMERARII este acela că, prin depistarea la timp, acţiunea imediată şi respectarea tratamentului prescris, cancerul la copil poate fi vindecat. Începând din octombrie 2012, Asociația Little People împreună cu Clubul Temerarii, au realizat Revista Temerarii care se distribuie gratuit în toate secțiile de oncopediatrie din țară, tinerilor, părinților, cadrelor medicale și colaboratorilor. Am dori ca în timp numele TEMERARII să devină o marcă ce simbolizează supravieţuirea şi tratarea reuşită a cancerului la copil.
Emi Schipor – tânărul nostru temerar, pozând pentru numărul 4 al revistei Temerarii
Dani Gheorge – temerara noastră frumoasă şi energică, pozează pentru numărul 3 al revistei Temerarii
Clubul Temerarii găzduiește mai multe tipuri de evenimente
- Evenimente săptămânale sau lunare: ieșiri la film, la evenimente culturale, concerte, întâlniri pentru jocuri de societate, petreceri etc. Acestea se organizează în diferite orașe, cu Temerarii din acea regiune.
- Evenimente anuale: Tabăra de Vară Temerarii și Gala de Crăciun Temerarii – evenimente care au ajuns deja la a 6-a ediție și care întrunesc peste 130 de tineri din toată țara, la care se adaugă grupuri mici de participanți din Republica Moldova, Cehia sau Polonia.
- Adunarea Generală a Clubului Temerarii (care se desfășoară fie în cadrul Taberei, fie în cadrul Galei), unde tinerii discută modalități de implicare și votează cum anume să fie folosiți banii strânși în cadrul Campaniilor Poți Și Tu! și a altor evenimente Temerarii. Brăţara galbenă, simbolul Clubului Temerarii, poate fi achiziţionată în schimbul unei donaţii. Toţi banii strânşi din aceste acţiuni sunt adunaţi într-un cont separat şi utilizarea lor este decisă exclusiv de către Temerari. De exemplu, au fost renovate camere de joacă și terapie în spital, sunt susținuți financiar tinerii Temerari care recidivează, sunt investiți bani în continuarea campaniilor și evenimentelor Temerarii, sunt oferiți bani, la cererea medicului, pentru anumite proceduri medicale costisitoare (precum montarea cateterelor) etc.
- Activități de orienare în carieră, programe de job-shadowing.
Temerarii dezbat modul în care vor fi folosiţi banii adunaţi în timpul campaniilor, în cadrul Adunării Generale
În anul 2010, Campania Poți Și Tu! inițiată de Little People și Clubul Temerarii a câștigat Premiul Special pentru implicare extraordinară în comunitate, în cadrul Romanian PR Awards, pentru o campanie semnificativă și corect comunicată în domeniul sănătății. Mai mult, Temerarii au fost invitați de către Comisia de Sănătate să ia parte la o dezbatere în Parlament, în urma cărora aceștia au devenit consultanți în dialogul despre cancerul la copil în România. Clubul Temerarii este recunoscut oficial și la nivel internațional, imaginile campaniei organizate de Temerarii în anul 2012 fiind expuse ca exemplu în cadrul unei campanii de comunicare media la Bruxelles.